reklama

Haľovény a Vaľentíni

Moja starká raz povedala pamätnú vetu. „ Keď som ja bola mladá, to neboli žiadne Haľovény ani Vaľentíni, to až teraz také kraviny vymýšľajú.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Moja starká raz povedala pamätnú vetu.

„ Keď som ja bola mladá, to neboli žiadne Haľovény ani Vaľentíni, to až teraz také kraviny vymýšľajú."

Haľovény tu na Božie šťastie globálne až tak nefrčia, teda keď si odmyslíme nejaké tie karnevalové diskotéky, na ktorú sa dohrabe trinásť zombíkov s kvapkajúcou krvou po zemi a s klincom zabitým do spánku, osem kostlivcov, ktorí efekt kostry dosiahli viac-menej jednoducho púhym oblečením čierneho trička s nakresleným hrudným košom, zopár upírov so špicatými gumovými zubami, päť-šesť mímov a zo tri rodinky Adamsovcov. Niektoré devy sa nahodia za gejše, Snehulienky, mačičky či francúzsku verziu slúžky. Všetky tieto masky však majú čosi spoločné, a síce všetci si myslia ako veľmi sú originálni. Vie tam však panovať celkom dobrá atmosféra a na druhej strane, kedy máte možnosť štrngnúť si s mníškou s prebitým obočím a kozou briadkou, ak nie vtedy? Má to svoje čaro a pokiaľ nám nebehajú po paneláku trojročné Hello Kitty strigy s kýbľom na sladkosti ako v Paneláku, je všetko v poriadku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čaro to však má zrejme iba pre isté cieľové skupiny a ostatní to neriešia. Preto Haľovén nerieši ani moja starká a nejak hlbšie okrem ďalšej zámienky prečo sa ísť opiť ani nikto, koho poznám. Jednoducho sú to Dušičky, kedy sa patrí pospomínať si, dať na hrob kvietky a zasvietiť. Ide o spomienkový pietny akt, nie o ožraté smrtky na námestí. Niektorým síce viacej vyhovuje americká verzia a práve preto aj vo všetkých letákoch na titulnej strane panujú tekvice, ktoré tu donedávna ani nevedeli, čo hľadať, ale to nevadí. Nie je to až tak zlé a aspoň táto tradícia cintorínových štafiet pokračuje. Aspoň tá a aspoň ako-tak. Aj keď niektorým členom našej rodiny skôr ide o to, aký vyčačkaný veniec kto donesie a aký multifunkčný kahanec bude tróniť na pomníku. Keď idem každý rok zasvietiť na Všetkých svätých, vždy naďabím na najnovšie hity na istom dedinskom cintoríne. Najrozličnejšie veľkosti najrozličnejších tvarov. Tento rok čakám už len na nejaký spievajúci kahanec, podľa možnosti by mal vyhrávať tú pesničku z Titanicu, čo hrajú tí štyria fidlikanti, keď sa potápa. Svetielkujúci už bol, teraz je rad na nejakom audiovizuálnom, aby aj teta Mariena z Hornej Marikovej vedela... Však koniec koncov, keď už existuje tá spievajúca ryba Billy...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... No ale nič to, opäť sa upokojím, že hlavne, že si ešte stále vieme spomenúť. Lebo ako by mohla hovoriť istá reklama, ktorá nás informuje, že ešteže stále chodíme na pivo a nie na beer, tak ešte stále máme oficiálne Dušičky (alebo ako to nazývala moja kamarátka, čo z celej svojej duše neznáša zdrobneniny- Duše) a nie Haľovén.

No ale máme Vaľentín. Pre priaznivcov slovenskej gramatiky si dovolím povedať, že som si vedomá, že E ako také zmäkčuje, ale takto si viem osobne lepšie predstaviť tú mäkkú írečitú výslovnosť. Je začiatok februára a už dobré dva týždne sa bojím otvoriť konzervu, sáčkovú polievku, vložky či bonboniéru, lebo sa bojím, že na mňa odtiaľ vyskočí ružový papierik so srdiečkami a nápisom „ Obdarujte svojich milovaných" na pružinke. Ktorýkoľvek časopis alebo portál otvorím, tam mi nejaká milá teta radí ako čo najoriginálnejšie prekvapiť svoju polovičku. Ale pozor, myslia aj na tých, ktorým sa toľko šťastia nájsť si svojho vysneného (alebo aspoň obstojného) princa alebo vytúženú (alebo aspoň akceptovateľnú) princeznú nepodarilo. Kam oko zahliadne, tam osvedčené rady ako prežiť osamotene tento láskou pulzujúci večer. Všade navôkol idylické plagáty dvoch neprirodzene bielozubých cicmajúcich sa nadpozemsky krásnych ľudí. Všade úžasné citáty od Britney Spears, Dolly Buster cez Oscara Wilda, Wiliama Shakespeara a neznámeho múdreho asýrskeho strihača nechtov, ktorí vám zakaždým povedia to isté, len v inom podaní. Všade enormné zľavy na pobyty pre dvoch v Paríži, Londýne, Dubaji, mongolskej jurte, amazonskom pralese. Ešte aj tie Kávenky máte v akcii jedna plus jedna zdarma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Starká povedala, že oni sa ľúbeli aj keď im to nikto nekázal. A aj keď nebolo kde. Trebárs aj v kurníku. Nie ako teraz, že sa šecá ľúbia naprogramovane až jeden deň v roku. A ja vám s ňou súhlasím. Aj keď sa tvárim ako vrcholne neromantická duša, aj ja dúfam, že raz ktosi za mnou príde a povie „Bibi nebude sedět v koutě!" Rovnako ale dúfam, že ak sa tak stane, tak nebudem musieť s ním tancovať, lebo moje kolená by to nevydržali a hlavne, že nebudem musieť robiť zvedačku, lebo keď som ju robila naposledy na niekoho stužkovej, akurát som sa parádne skydala z pódia, roztrhla si pančuchy na strategických miestach a degradovala šaty na obyčajnú handru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každopádne, kedysi som povedala, že mne bude stačiť kľudne aj Kolorka, fánky či jablko v župane, hlavne, že bude z lásky. Neviem teraz, snáď mi to vydrží a ak nie, tak budem aj ja stáť v šóre v Datarte na špeciálny valentínsky fotorámik pre zaľúbencov len za 99 eur. Krásny to darček. Ale oveľa radšej by som si lásku dokazovala inak.

V štyridsiatke v gaťkách na gauči v polohe vitajte vyziapujúc „Starý! Zavri mi okno!". On ho zavrieť príde, hoci gauč je vzdialený tri centimetre od okna, lebo vie, že ja by som to urobila tiež. Frfľajúc, ale urobila. Lebo tak som si to odkukala a tak sa mi to páči. Viac ako pohľadnica Milujem ťa, Mucinko v šestnástich.

Nuž ale, keďže sa už blíži ten lásky čas, aj keď mám pocit, že to Salco pôvodne spievali o máji, nie o Vaľentínovi, tak vás teda všetkých ľúbim.

Cmuq.

Bibiána Rybárová

Bibiána Rybárová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada bravčové rezne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu